افغانستاناقتصاد او رغونه

تلاش‌های شبانه روزی شاروالی کابل برای زیباسازی شهری

مسوولین شاروالی کابل می‌گویند که این اداره زحمات شبانه روزی برای زیبا سازی شهر کابل انجام می‌دهد و مردم باید با این اداره برای جلوگیری از تخریب زیرساخت‌ها همکار باشند.نعمت الله بارکزی، سخنگوی شاروالی کابل در مصاحبه با آوا گفته است: که شاروالی کابل زحمات شبانه روزی برای زیبا سازی شهر کابل، کنترل بازار و نرخ‌ها و… می‌کشد و در ضمن پلان‌های دیگری نیز بعد از اتمام کار چهار راهی‌ها و سرک‌های عمومی برای زیبا سازی بیشتر شهری در نظر دارد که با همکاری مردم نتیجه بخش خواهد بود.
بارکزی تاکید کرد: مردم باید با اداره شاروالی برای جلوگیری از تخریب زیرساخت‌ها همکار باشند زیرا شهر متعلق به همه مردم است.
او همچنان افزود: اگرچه در شهرکابل کانالازیسیون وجود ندارد و نهاد دیگری ( اداره آب رسانی و کانالازیسیون) مسئولیت آن را به عهده دارد، اما شاروالی کابل به خاطر جلوگیری از تخریب زیرساخت‌ها ونگهداری آن‌ها بعضی کانال‌ها را ایجاد کرده و با ارگان مذکورهماهنگ است.
او همچنین اظهار داشت: درهر قسمتی از شهر که ساخت و ساز سرک آغاز می‌گردد و یا پروژه‌ای تطبیق می‌شود خانه‌های که در نقشه شاروالی برابر نباشند تخریب و مطابق قانون استملاک برای آن‌ها خساره خانه و قیمت زمین پرداخت خواهد شد، البته این در صورتی است که زمین غصبی یا دولتی نباشد.
اداره شاروالی کابل در حالی از نوسازی و بازسازی سخن می‌گوید که منطقه پل سوخته در غرب کابل طی 20 سال اخیر به زباله دانی و محل بود و باش معتادین تبدیل شده بود و مردم به اثر تعفن و بوی بد از کنار آن بسیار به سختی عبور می‌کردند، اما به اثر تلاش شاروالی، اکنون به مکان زیبا و عاری از هرگونه آلودگی تبدیل شده است.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *