لیکنېمقالی اوتبصرې

اهداف جنگ فکری بخش سوم

قسمت دوم:
پنجم: مزایای اسلام را به عنوان عیب و نقصان جلوه دادن، یکی از مواردی است که امروزه بسیار شایع است.
این موضوع به حدی زیاد است که حتی بسیاری از روشن‌فکرنماها نیز فریب این حربه‌ی دشمن را خورده و اسلام را دین ناقص تصور می‌کنند.
در پی توجیه اسلام طبق رای و گفته‌های غربی‌ها هستند.
به عنوان مثال مسئله چندهمسری در اسلام یکی از ویژگی‌ها و خوبی‌های دین اسلام است که شریعت اسلام در آن صلاح جامعه را در نظر گرفته و این چیز را جایز قرار داده است.
حکمت‌های زیادی نیز در آن نهفته است که همه نیز به آنها واقف هستیم. اما بنابر تبلیغات زیاد غرب علیه اسلام تقریبا همه فریب خورده و باور کرده‌ایم که مسئله‌ی چندهمسری یکی از مشکلات دین اسلام است.
تصور کنید زنی نازا است. صاحب اولاد نمی‌شود. حالا شوهرش چه کار کند؟
اگر بخواهد این زن را طلاق دهد که این زن بدون سرپرست در جامعه رها می‌شود و شخص دیگری هم حاضر نمی‌شود با زن نازا ازدواج کند.
یا اینکه این زن را نگه دارد و در کنارش همسر دیگری اختیار کند تا از او صاحب اولاد شود.
یا حالت افغانستان را تصور کنید که بخاطر اشغال چند دهه کشور مردان زیادی در راه اسلام و آزادی کشور به شهادت رسیده است و خانواده‌های آنها بدون سرپرست رها شده‌اند.
حال طبق قانون شریعت مردان دیگر اجازه دارند این زن‌ها را به نکاح خود بگیرند و تحت سرپرستی خود درآورند تا بازمانده‌های شهدا بدون سرپرست نمانند.
دیگر اینکه طبق آمار جهانی در تمام کشورها تولد پسر از دختر کمتر است: با این وجود اگر مردها اجازهٔ چند همسری نداشته باشند این همه زن بدون شوهر در جامعه باید چه کار کنند؟ معلوم است که فساد و فحشا گسترش می‌یابد.
مسئله‌ی مهم‌تر این است که الله متعال صراحتا اعلان نموده است که کسی که می‌خواهد چند همسر داشته باشد شرط اول این است که عدالت کند و در صورتی که نمی‌تواند عدالت کند، برای او گرفتن چند همسر جایز نیست.
ترجمه: پس اگر می‌ترسید که نتوانید به عدالت رفتار کنید پس به یک زن بسنده کنید. حالا به‌بینید که دشمنان علیه این ویژگیِ دینِ اسلام چطور تبلیغات بد راه انداخته‌اند که هرکسی باورش شده است که چندهمسری بد است و این را یکی از مشکلات دین اسلام فکر می‌کنند در حالیکه این یکی از رحمت‌های الله متعال بر بندگانش است و الله متعال بنابر مصلحت‌های زیادی چندهمسری را بر مسلمانان جایز قرار داده است.
ششم: متهم کردن اسلام به فلج کردن قوه‌ی اختراع و خلاقیت از پیروانش:
می‌گویند اسلام پیروانش را کسل و سست و بدون تحرک بار می‌آورد.
قوای محرکه‌ را از او سلب می‌کند تا جایی که نمی‌تواند نوآوری و خلاقیتی داشته باشد.
الله متعال در قرآن عظیم الشان بارها و بارها مسلمانان را به عمل کردن تشویق نمودن است:
ترجمه: بگو ای قوم من هرگونه که می‌خواهید عمل کنید به راستی من نیز به شیوه‌ی خویش عمل می‌کنم.
ترجمه: ای پیامبران از چیزهای پاکیزه بخورید و کارهای شایسته انجام دهید.
در مجموع تعداد آیاتی که در قرآن عمل کردن را در ضمن خود دارد بالغ بر ۲۵۰ آیت می‌شود.

محمدعمر عمری

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *