نړۍ

درخواست شماری از سیاسیون امریکا:وضعیت صحی جو بایدن باید مورد بررسی قرار گیرد

نماینده جمهوری‌خواه مجلس امریکا و پزشک اسبق چندین رئیس جمهوری این کشور، نامه‌ای را در میان هم‌حزبی‌هایش در مجلس توزیع کرده که در آن از جو بایدن خواسته تا از منظر اختلال مشاعر مورد بررسی قرار گیرد یا از رقابت‌های انتخابات سال ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند.

سایت شبکه خبری فاکس نیوز نوشت که رانی جکسون نماینده‌ی جمهوری خواه ایالت تگزاس چندین بار خواهان انجام آزمایش برای بررسی صحت مشاعر رئیس جمهوری دموکرات شده و آخرین بار در جولای ۲۰۲۲ نامه ای در این مورد تنظیم کرد که به امضای بیش از ۵۰ نماینده جمهوری‌خواه مجلس رسید. جدیدترین درخواست جکسون دیروز (سه‌شنبه) و پس از اعلام رسمی نامزدی جو بایدن ۸۰ ساله در رقابت های ۲۰۲۴ مطرح شد.

بر پایه این گزارش

که (۵ ثور) منتشر شد، در این نامه به کهولت سن بایدن، گاف های وی و نتایج نظرسنجی هایی که نشان می دهند بسیاری از امریکایی‌ها در مورد صلاحیت روانی رئیس ‌جمهور تردید دارند، استناد شده است.

از سوی دیگر، مصاحبه اندک بایدن با رسانه‌های خبری سبب تقویت این گمانه‌ شده که قصر سفید مایل است تا وی را از محیط های چالش برانگیز دور نگاه دارد. به گفته مارک نالر، خبرنگار سابق سی‌بی‌اس در قصر سفید، بایدن تا ۸ فبروری، ۳۳ مصاحبه در سمت ریاست جمهوری انجام داد. طبق گفته نالر، دونالد ترامپ در مدت زمان مشابه ۱۴۷ و باراک اوباما ۲۷۳ مصاحبه انجام داده

بودند.

یافته های جدیدترین نظرسنجی حکایت از آن دارد که فقط حدود یک چهارم از مردم این کشور با نامزدی دوباره بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ موافقند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که فقط ۲۶ درصد از مردم امریکا و ۴۷ درصد از دموکرات‌های این کشور با نامزدی دوباره بایدن برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور موافق هستند.

این نظرسنجی با همکاری آسوشیتدپرس و مرکز امور عمومی نورک دانشگاه پیرسون شیکاگو روز بیست و یکم آپریل (۱ ثور) برگزار شده است.

رئیس‌جمهور امریکا دیروز به صورت رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرد و در ویدیویی از رای دهندگان خواسته تا به وی وقت بیشتری برای «تمام کردن کاری» که هنگام آغاز ریاست جمهوری‌اش وعده داده بود، بدهند و نگرانی‌های خود در مورد تمدید دوره پیرترین رئیس جمهور امریکا برای چهار سال دیگر را کنار بگذارند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *