افغانستان

عالیقدر امیرالمومنین حفظه‌الله : قومیت و عصبیت پالیسی فرعونی است، باید این سیاست فرعونی را ریشه‌کن سازیم

شریعت: والی پنجشیر دیروز در یک نشست مردمی، پیام امیر المومنین حفظه الله را برای مردم ابلاغ کرد.

شریعت: والی پنجشیر دیروز در یک نشست مردمی، پیام امیر المومنین حفظه الله را برای مردم ابلاغ کرد.

این در حالی است که اخیرا مولوی محمد محسن هاشمی والی پنجشیر با بیست تن از محاسن آن ولایت به قندهار رفته بود و با امیر المومنین حفظه الله دیداری داشتند.

در مراسمی که دیروز به ‌منظور ابلاغ پیام امیرالمومنین حفظه الله در مسجد جامع پاراخ بازارک، مرکز پنجشیر برگزار شده بود، در آن شیخ محمد خالد حنفی، وزیر امر بالمعروف و نهی عن المنکر

مولوی محمد محسن هاشمی والی پنجشیر، شماری دیگری از مسؤولان نظامی و اداری  و جمع کثیری از باشندگان پنجشیر حضور داشتند .

مولوی محمد محسن هاشمی، والی پنجشیر گفت که هفتۀ گذشته، همراه با بیست تن از محاسن سفیدان و علمأی پنجشیر، به پیشگاه عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله اقبال حضور یافتیم که پیام همه جانبه‌یی برای مردم  پنجشیر داشتند.

والی پنجشیر فشرده‌یی از پیام امیر المومنین را بیان داشت  که در آن بر اخوت اسلامی تاکید شده است و در آن تذکر رفته است: مردم افغانستان از هر تبار و قومی که باشند؛ ازبک، هزاره، تاجیک، پشتون و …، برادر هم اند، در بیست سال گذشته، گروه‌های مختلف و متفاوتی تمام تلاش خود را برای تقسیم و تجزیه ملت افغانستان به خرج دادند، اما به کمک الله ج، امارت اسلامی پیروز شد و ملت افغانستان را از آفت تجزیه نجات داد.

در پیام آمده است، نظام اسلامی محقق شده است، در این نظام هر مسؤولی که مرتکب ظلم و استبداد می‌شود، نزد خداوند (ج) مسؤول و پاسخگو است؛ زیرا از این ظلم، الله، رسول خدا و من به عنوان امیر تان رضایت نداریم.

در پیام آمده است  این نظام در نتیجه خون شهدا، علمأ و حفاظ کرام به دست آمده است؛ بناً حراست و حفاظت آن برای همه ملت به ویژه مردم پنجشیر واجب است، تحقق این نظام آرمان شهدای چهل ساله است که به کمک الله (ج) امروز به دست آمده است، حراست و حفاظت آن برای ما یک امر ضروری و الهی است.

در این پیام، امارت اسلامی یک هدیه و انعام الهی برای ملت افغانستان دانسته شده است که باید  قدر آن دانسته شود و تاکید شده است  که قومیت و عصبیت منجر به هلاکت تان می‌شود، این پالیسی فرعونی است، باید این سیاست فرعونی را ترک کنیم. در نظام اسلامی حقوق تمام باشندگان محفوظ است، به خصوص حقوق مردم پنجشیر، هیچ تفوق طلبی، وجود ندارد و هیچ کسی نباید مورد ظلم و استبداد قرار گیرد و این مسؤولیت در پنجشیر به دوش علمأ و متنفذین آن ولایت است.

در پیام از مسؤولان نظام خواسته شده است که باید با مردم با اخلاق حسنه و نیک رفتار کنند، زیرا در بیشتر از بیست سال با این مردم با بداخلاقی رفتار شده است، اذهان عامه تحریک شده است و مردم را به نام قوم و زبان  تقسیم کردند، این مردم نیاز به حسن اخلاق و رفتار نیک دارند، علمأ باید در رابطه به فواید و مزایای نظام اسلامی به مردم ابلاغ کنند.

در پیام همچنان گفته شده است: هیچ تفوق طلبی میان مردم ما وجود ندارد، مردم باید با حسن نیک و همدیگر پذیری زندگی کنند و حکومت داری باید با نرمش و حسن اخلاق صورت گیرد، حکومت داری با اخلاق نیک از اوصاف نظام اسلامی است.

بعداً شیخ محمد خالد حنفی وزیر امر بالمعروف و نهی عن المنکر دراین نشست از محبت خود و امیرالمومنین حفظه الله نسبت به مردم پنجشیر یاد آور شد و گفت که من شاهد هستم که در چند مجلس و نشستی امیرالمومنین «حفظه الله» از پنجشیر سخن گفته است و از این ولایت در سخنانش یاد آور شده‌است.

شیخ خالد الحنفی وزیر امر به معروف ونهی ازمنکر در این نشست به رعایت حجاب شرعی و تطبیق شریعت اسلامی نیز تاکید کرد.

وی همچنان در ادامه سخنانش، چگونگی هدف از سفرش به پنجشیر را، رسیده گی به مشکلات مسوولین امر به معروف و نهی از منکر این ولایت و تطبیق فرامین امیرالمؤمنین عنوان کرد.

وی از تمام مسوولان نظامی و مجاهدین خواست در برابر متنفذین قومی، شهروندان و ملت پنجشیر احترام داشته باشند و هیچ وقت سبب آزار واذیت آنان نشوند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *