افغانستانراپورونه

مساعدت نقدی برای بیش از 198 خانواده در ولایت کاپیسا

شریعت: بر بنیاد معلومات وزارت امور مهاجرین روزانه ۳۰ الی ۴۰ خانواده از کشور های همسایه به وطن باز گشت می نمایند و این وزارت همواره سعی کرده تا از طرق مختلف در همکاری با موسسات بین المللی ذیربط برای آنان رسیدگی صورت گیرد و برای واحد دومی شان در ولایات نیز هدایت جدی داده اند که در حل مشکلات مهاجرین گام های عملی را با امکانات دست داشته بردارند.
عبدالعزیز نظری سخنگوی والی کاپیسا به خبرنگار روز نامه شریعت گفت:» بر اساس فیصله کابینه ا.ا.ا آنعده مهاجرینی که از کشور های ایران و پاکستان بگونه ی اجباری اخراج شده و ثبت دیتابیس در مرز نیمروز یا تورخم گردیده بودند، جدول آن اشخاص از وزارت محترم مالیه به آمریت محترم مهاجرین این ولایت انتقال یافته و برای هر عضو خانواده مبلغ ۲ هزار افغانی که در مجموع مبلغ ۲ میلیون و ۵ صدو ۵۰ هزار افغانی می شود، در حضور داشت شیخ مولوی اسدالله سنان معاون مقام ولایت، مفتی عبدالخالق مستوفی ولایت کاپیسا و مولوی حمدالله شهید زاده آمر مهاجرین و عودت کننده گان نقدآ توزیع گردید.
آقای نظری همچنان افزود:» برای هر پنج عضو خانواده مبلغ ۲۰۰۰ افغانی و از پنج عضو که اضافه هستند، مبلغ ۱ هزار افغانی توزیع گردید.
وی اشاره نمود که:» مقام ولایت برای مهاجرین اخراج شده کشور های همسایه وعده سپرد که مسوولین ا.ا.ا در تلاش هستند تا بیشتر از این برای مهاجرین همکاری و کمک صورت گیرد تا مشکلات شان به شکل دوامدار مر فوع گردد.
قابل یاد آوریست که مرحله دوم اخراج اجباری مهاجرین از سوی کشور پاکستان آغاز شده و هر از گاهی، روزانه چندین خانواده وارد این کشور می شوند و از سوی کشور ایران نیز مهاجرین بازداشت و به افغانستان انتقال داده می شوند و وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان همواره اعلام داشته که در خصوص رسیدگی برای مهاجرین عودت کننده متعهد است.
قیس قادری

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *