ټولنه اوکلتورلیکنېمقالی اوتبصرې

ملت فریب حرف‌های میان‌تهی رانخواهد خورد

اخيراً زمزمه‌هايي مبني بر آوردن صلح و عدالت در افغانستان از سوي برخي از افراد و اشخاص راه افتيده است که از طريق عده‌ئي از رسانه‌ها شايع و نشر گرديد. آوردن صلح و عدالت در کشور از سوي افراد و حلقات معلوم‌الحال زمزمه مي‌‎شود که طي 20 سال در رده‌هاي تصميم‌گيري دولت«جمهوري اسلامي افغانستان» قرار داشتند از امتيازات خارق‌العاده بهره مي‌بردند که تحت عنوان به مردم افغانستان براي دولت‌سازي، مبارزه عليه موادمخد و... از سوي کشورهاي کمک کننده براي دولت افغانستان فرستاده مي‌شد. اي کاش اين آقايان به جاي ثروت اندوزي و فساد همين شعارهاي موجودشان را در عمل براي مردم افغانستان در معرض تطبيق و اجرا قرار مي‌دادند تا به ميان آوردن و تحقق صلح و عدالت در کشور جگر گوشه خانواده حيات‌شان را از دست نداده کشور دچار اين بحران نمي‌گرديد.

و-1

اخيراً زمزمه‌هايي مبني بر آوردن صلح و عدالت در افغانستان از سوي برخي از افراد و اشخاص راه افتيده است که از طريق عده‌ئي از رسانه‌ها شايع و نشر گرديد. آوردن صلح و عدالت در کشور از سوي افراد و حلقات معلوم‌الحال زمزمه مي‌‎شود که طي 20 سال در رده‌هاي تصميم‌گيري دولت«جمهوري اسلامي افغانستان» قرار داشتند از امتيازات خارق‌العاده بهره مي‌بردند که تحت عنوان به مردم افغانستان براي دولت‌سازي، مبارزه عليه موادمخد و… از سوي کشورهاي کمک کننده براي دولت افغانستان فرستاده مي‌شد. اي کاش اين آقايان به جاي ثروت اندوزي و فساد همين شعارهاي موجودشان را در عمل براي مردم افغانستان در معرض تطبيق و اجرا قرار مي‌دادند تا به ميان آوردن و تحقق صلح و عدالت در کشور جگر گوشه خانواده حيات‌شان را از دست نداده کشور دچار اين بحران نمي‌گرديد.

اکنون که مردم افغانستان و جهان به خوبي آگاه اند که اين همه بدبختي و رنج که دامنگير اين ملت مظلوم شده است محصول بيست سال عيش و عشرت شما عالي‌جنابان است که لمحه‌اي بر سرنوشت‌شان رحم ننموده فرزندشان را در جبهات جنگ براي حفظ و بقاي قدرت نامشروع خويش به قربانگاه فرستاديد و خود از دستيابي به ثروت‌هاي غير مشروع در ساخت ايوان‌هاي مجلل و عيش و نشاط پرداختيد.

حالا که شما با ديده درايي بار دگر خودرا به عنوان خادمان ملت جا زده و تحت عنوان«حرکت ملي صلح و عدالت» تشکل را به وجود آورده‌ايد؛ باري با وجدان خويش مراجعه نموده از خود پرسيده‌اند که طي 20 سالي که بر گرده‌هاي ملت حاکم بوديد ثمره خدمات شما چي بوده است.

آيا شماهايي که اکنون دم از خدمت براي صلح و عدالت مي‌زنيد آن فرصت طلايي را با ملياردها دالر کمک خارجي‌ها از دست نداديد؟ آيا با چندين موتر زرهي و کاروان‌هاي تعقيبي‌تان براي چندين ساعت ترافيک جاده را مسدود نمي‌کرديد؟ آيا شما از گرسنگان و پا برهنه‌گان همشهري که در چند متري شما قرار داشتند اطلاع نداشتيد؟

 شما چرا در آن زمان که در اريکه قدرت تکيه زده بوديد اندک‌ترين توجه براي آوردن صلح و عدالت نداشتيد تا به ياري خداوند(ج) از اين همه قرباني‌هاي بي‌شمار جلوگيري به عمل مي‌آمد. يکي از اين سردمداران اين حرکت فاقد اعتبار ملي در طي 20 سال متصدي 4 وزارت کليدي و مهمتر از همه مشاور امنيت ملي بوده است آيا از سمت‌هايي که عهده دار بوده جز امتيازگيري کدام دست‌آوردي که براي اين ملت مظلوم به ارمغان آورديد چه بوده است؟ اين نبشته‌ها به معني تاييد صددرصدي امارت اسلامي افغانستان نبوده است.

زيرا همين اکنون امارت اسلامي نيز با مشکلات عديده‌يي مواجه است اميدوارم به زودي برخي از مشکلات از مسير راه برداشته شود.

اما اي کاش منشوري را که امروز براي نجات کشور پيشنهاد کرديد زماني که بر توسن سوار و حکمروايي مي‌کرديد براي نجات کشور از بحران موجود توجه مي‌نموديد تا از شمار قربانيان در جبهات جنگ و خانه‌هاي ملکي کاسته مي‌شد در عين حال کشور با اين بحران بي سروپاي موجود که بدون‌شک محصول مديريت ناعاقبت انديشانه شما آقايان است فرو نمي‌رفت.

البته هر اجتماع، جهت، مذاکره و نظري پيرامون حل بحران افغانستان امريست معقول اما چنين پيشنهادها، طرح و تدبير از زبان کساني مؤثر واقع خواهد شد که گذشته سفيد و شفاف در قضايايي کشور داشته باشند.

آناني که کارنامه‌ي سفيد با خود دارند همين حالا فرار نکرده و در کشور خود زندگي مي‌نمايند. من پيشنهاد مي‌نمايم که امارت اسلامي از نظريات و پيشنهادات صاحب نظران که همين حالا در کشور  اند به سود حل معضلات موجود کشور استفاده نمايند. در اخير بايد گفت همه آن مهره‌هاي سوخته که طي 20 سال بر اريکه قدرت تکيه زدند و ملت نجيب خويش را کنار گذاشته و با عملکرد نا بخردانه شان به درد و رنج ملت افزودند دگر ملت فريب حرف‌هاي ميان‌تهي آنان را
نخواهد خورد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *