افغانستان

مولوی ندا محمد ندیم: به مشکلات پوهنتون بین‌المللی افغان رسیدگی می‌شود

شیخ الحدیث مولوی ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی، دردیدار از پوهنتون بین المللی افغان، مشکلات و خواست‌های رهبری این نهاد را شنید. در این دیدار، نخست دکتور رفیع‌الله اعطا رییس پوهنتون بین المللی افغان، گزارشی از کارکردها و برنامه‌های این نهاد تحصیلی را ارائه کرد.
وی همچنان، یک سلسله مشکلات شان را از ناحیۀ کمبود استادان دایمی و قراردادی، نبود لابراتوارها، کتاب‌های مورد نیاز و کمبود بودجه برای تحقیقات علمی با سرپرست وزارت تحصیلات عالی در میان گذاشت.
در این دیدار سرپرست وزارت تحصیلات عالی، گفت: پوهنتون بین المللی افغان یک نیاز جدی برای نظام تحصیلات عالی و مردم افغانستان است و این پوهنتون با تربیۀ کادرهای مسلکی می‌تواند، مشکلات کشور را از ناحیۀ کمبود کادرهای مسلکی تا حدی مرفوع کند.
وی افزود که وزارت تحصیلات عالی با تمام توان از برنامه‌های علمی و تحقیقاتی پوهنتون بین المللی افغان حمایت می‌کند و در رفع مشکلات این نهاد با در نظرداشت امکانات دست داشته اقدام خواهد کرد.
قابل ذکر است که پوهنتون بین المللی افغان، به هدف تربیه کادرهای جوان کشور در دروه‌های ماستری و دکتورا ایجاد شده است و در حال حاضر محصلان در رشته‌های انجنیری، طب، زراعت و شرعیات در این نهاد مشغول آموزش اند.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *