افغانستان

وزیر امور مهاجرین: افغانستان یک جامعۀ مسلمان است و نباید با غرب مقایسه شود

شریعت: الحاج خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، در دیدار با آمنه محمد

شریعت: الحاج خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، در دیدار با آمنه محمد معاون سرمنشی سازمان ملل و هیأت همراهش گفته است: امارت اسلامی مخالف تعلیم و آموزش نیست و ما کوشش می‌کنیم که برای کار و تعلیم زنان، راهکاری را ایجاد نماییم که مخالف شریعت نباشد.
آمنه محمد در این دیدار گفت: سازمان ملل، به خاطر همکاری در افغانستان باقی مانده است، تا با افغانان کمک و همکاری صورت گیرد واحکامی که در این اواخر به ارتباط کار و تحصیل قشر اناث صادر شده است، برای افغانان نتایج خوب ندارد، زیرا در نبود تعلیم و تربیه، جامعه عقب می‌ماند.
وی گفت، برای بحث و گفتگو باید یک کانال موجود باشد، تا در مواقع نیاز، همچو مسایل مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد و نتیجه مثبت بدست آید.
وی ازامارت اسلامی به خاطر استثناهای که در برخی موارد مثل صحت برای زنان ایجاد شده است، قدر دانی کرد.
معاون سرمنشی سازمان ملل علاوه نمود که شماری زیادی از زنان در خارج می‌خواهند که از امارت حمایت نمایند و باید نگرانی آنان و سازمان ملل، رفع شود.
سرپرست وزارت امور مهاجرین گفت که افغانستان یک جامعه سنتی است و باید حقایق آن درک شود و با غرب مقایسه نشود.
وی گفت که با بیکار شدن چند خانم ، محروم شدن همه زنان جامعه از مساعدت‌ها، قابل توجیه نیست وی علاوه نمود که امارت اسلامی مخالف تعلیم و کار زنان نیست و ما کوشش می‌نمایم که برای کار و تعلیم آنها، راه کاری را ایجاد نماییم که مخالف شریعت نباشد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *