افغانستان

برگزاری نمایشگاه سه روزه (عالیست، افغانی‌ست) در پروان

ریاست صنعت و تجارت پروان در همکاری با نهاد ها و شرکت های همکار، نمایشگاه سه روزه‌ی عالیست ، افغانی‌ست را برگزار کرد.
در این نمایشگاه، تولیدات و محصولات وطنی شامل صنایع دستی، خامک دوزی، گلدوزی، محصولات زراعتی، غذاهای محلی پیش چشم بازدید کنندگان برای سه روز به نمایش گذاشته شد.
حافظ راز محمد یاسر، رئیس صنعت و تجارت پروان به آژانس باختر گفت که این چهارمین دور از نمایشگاه ملی (عالیست افغانی‌ست) است که در پروان با ایجاد صد غرفه به هدف بازار یابی برای تولیدات داخلی، ترویج صنعت ملی، آگاهی مردم از فرآورده های زراعتی و صنعتی، فراهم سازی زمینه کاری کوتاه مدت ، تبادل فرهنگ، رسوم و عنعات داخلی و زمینه سازی برای عقد قرارداد ها میان تاجران و صنعت کاران برگزار شده است.
رییس صنعت و تجارت پروان افزود که این نمایشگاه همه ساله در ولایات مختلف برگزار شده که این بار در پروان با ایجاد ۱۰۰ غرفه هم برای زنان و هم برای مردان برای مدت سه روز برگزار شده است.
مفتی محمد ادریس انوری معاون والی پروان، ضمن آنکه از برگزار کنندگان این نمایشگاه قدردانی نمود، گفت: فضا و ماحول کشور امروز برای هر نوع فعالیت اقتصادی، انکشافی و فرهنگی مساعد شده است.
معاون والی پروان، برگزاری این نمایشگاه را برای نظام اسلامی افتخار دانسته گفت: شما مطمن باشید که از اثر تلاش های رهبری نظام امارت اسلامی، کشور ما در سالهای آینده به یک کشور صنعتی و صادراتی مبدل خواهد شد.
وی از تعهد امارت اسلامی در قبال حمایت تاجران و صنعت کاران اطمینان داده از همه تاجران و سرمایه گذاران خواسته تا در راستای خود کفایی کشور تلاش بیشتر نمایند‌.
حافظ ولی گل جواد، رییس کلتوری شاروالی کابل، برگزاری این نمایشگاه را یک دستاورد بزرگ به سطح کشور دانسته از داشته های این نمایشگاه ابراز خرسندی نمود.
انجنیر احمد ضیاء خالد، رییس تسهیل سرمایه گذاری اداره امور، در قسمت پروژه ها و برنامه های انکشافی و اقتصادی امارت اسلامی اشاره نموده گفت که همه صنعت کاران و سرمایه‌ گذاران تحت حمایت این نظام قرار داشته که پلان ها و برنامه های خوبی برای رشد آنان روی دست گرفته شده و مشکلات آنان نبود برق و رونق بازار مرفوع خواهد شد.
وی از فراهم سازی منبع انرژی و ایجاد پنج زون برای پروسس و جمع آوری تولیدات و محصولات جهت صادرات به خارج از افغانستان اطمینان داد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *