افغانستان

شاروالی کابل طرح تطبیق 150 پروژۀ مهم را روی دست دارد

مسؤولان شاروالی کابل می گویند که این نهاد در سال گذشته، چهارمیلیارد و ۳۰۶میلیون افغانی عاید داشته است که چند برابر بیشتر ازسال قبل آن است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ مسئولان شاروالی کابل روز گذشته، در یک نشست خبری در رابطه به کار کردها و دست آوردهای یک سال گذشته و برنامه‌های سال روان این نهاد توضیحات دادند.
مولوی محمد خالد سجستانی معین شاروالی کابل، در رابطه به کارکردهای این نهاد در یک سال گذشته؛ معلومات داد و گفت: رهبری شاروالی کابل، با داشتن دیدگاه مبدل کردن شهر کابل به یک شهر پایدار همواره کوشیده اند که در راستای محیط زیست پایدار و بهتر، اقتصاد پویا، ارائه خدمات معیاری، فرهنگ عالی شهری و زیربناهای که جوابگوی نیاز مندی‌های شهر در دراز مدت باشد، تلاش و فعالیت کند‌.
نعمت الله بارکزی نمایندۀ شاروالی کابل، در صحبت هایش پیرامون کار کرد های بخش های مختلف این نهاد در یک سال گذشته معلومات داده گفت: شاروالی کابل، در سال 1401 از منابع عایداتی خود 4 میلیارد و 306 میلیون و 975 هزار و200 افغانی به دست آورده است و درسال 1400عواید این نهاد یک میلیارد و 286 میلیون و 575 هزار و 303 افغانی بود.
وی گفت که عواید شاروالی کابل در سال 1401 نسبت به سال 1400 چندین برابر افرایش یافته است و عواید این نهاد در کار پروژه های مختلف به مصرف می رسد.
او در رابطه به کار کرد های شاروالی کابل، در بخش های ساختمانی، اعمار زیربنا های شهری، ارائه خدمات شهری به شهروندان، پلان گذاری توسعه شهری، امور اجتماعی و فرهنگی و همچنان امور مالی، عواید و اداری، توضیحات داد.
بارکزی افزود؛ در یک سال گذشته، به طور مجموعی 30 هزار و 227 متر سرک های عمومی و فرعی به شکل اسفالت، کانکریت و سنگفرش توسعه داده شده و اعمار شده است، هزارها متر کانال ساخته شده است، بیش از یکصد و 90 هزار اصله نهال غرس شده، 330 هزار و 850 تن زباله از نواحی مختلف کابل جمع آوری و به خارج از شهر انتقال و دفن شده است.
وی همچنان ،در رابطه تنظیم مارکیت ها به منظور نظم شهری؛ تنویر، خط اندازی و کتاره شانی کنار جاده ها و طرح و تطبیق برنامه های شهری شاروالی کابل، نیز معلومات داد.
بارکزی گفت: در سال جاری٬ شاروالی کابل، برنامه دارد که کار 150 پروژۀ شهری را در بخش‌های سرک سازی، ساختمانی، مدیریت آب، بهبود وضعیت تنظیفی و شماری از بخش های دیگر در شهر کابل، آغاز و تطبیق کند که هزینه این پروژه ها بیش از 5 میلیارد افغانی تخمین شده است.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *