لیکنېمقالی اوتبصرې

آب‌های کشور را مدیریت و از آن استفاده بهینه نماییم

همانطوریکه جغرافیای تعیین شده وپزیرفته شده کشورها برای یک دیگر قابل احترام وارجگزاری است حریم هوایی وتمام داشته های مادی ومعنوی آنها محفوظ و مربوط ومنوط به خود ایشان می باشد
آبهایی که درجغرافیای کشور سرازیر می‌شود مال وملکیت مردم افغانستان است و بایسته است تا ازاین آب ها به غرض شکوفایی کشور در ابعاد مختلف استفاده بهینه صورت گیرد .
با تآسف که از سالیان متمادی به این‌سو آبهای کشور مدیریت نگردیده ، کشورهای همسایه بیشتر ازما ازاین آبها استفاده خوب کرده اند.
برعکس در ولایات مختلف کشور در موسم آب خیزی به ویژه فصل بهار وباران های موسمی که باعث سرازیر شده سیلاب ها می‌گردد مردم ما متضرر گردیده اند واستفاده ومنفعت آن برای دیگران، سوال این جاست چه وقت وچگونه می‌توانیم آبهای کشور را مدیریت کنیم واز آن به نفع کشور ومردم خویش استفاده نماییم .
افغانستان کشوریست زراعتی ودارای خاک حاصلخیز و هوای گوارا همچنان دارای دشت ها هموار و سر در فلک، اگر آبهای کشور مدیریت شود وبه دامن دیگران نریزد ،زمین های بکر وبایر در کشور زیر پوشش وتحت آبیاری قرار گیرد.به اطمینان خاطر گفته می‌توانیم به زود ترین فرصت از جمله کشور های صادر کننده گندم وغله به دیگر کشور ها خواهیم بود وما در کشور دیگر احساس فقر ،بیکاری ونیاز مندی به دیگران را نخواهیم داشت.
در فضای امنیت، اتحاد، اتفاق و مدیریت سالم می‌توانیم کشور را به اعتلا وتعالی واقعی برسانیم؛ چه خوبست از امنیت وشرایط موجود استفاده خوب به نفع افغانستان عزیز نماییم تا باشد شاهد شگوفایی و طریقی وطن خویش باشیم.

استوار

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *