افغانستانراپورونه

سال گذشته بیش از ۸۷ هزار تذکره در بادغیس توزیع شده است

شریعت: ریاست احصائیه و معلومات ولایت بادغیس اعلام کرده است که در سال ۱۴۰۲ خورشیدی در مجموع برای ۸۷هزار و ۶۵۳ تن تذکره توزیع نموده که شامل ۳۳ هزار و ۵۱۹ تذکره الکترونیکی و ۵۴ هزار و ۱۳۴ تذکره کاغذی می‌گردد.
اداره ملی احصایه و معلومات به نقل از ضیاء‌الدین بختیار رئیس احصائیه و معلومات ولایت بادغیس می‌گوید که روزانه حدود ۵۰۰متقاضی به دفاتر این ریاست برای دریافت خدمات مربوط به تذکره الکترونیکی و کاغذی مراجعه می‌نمایند.
آقای بختیار گفته است که به‌شمول مرکز در تمامی ولسوالی‌های این ولایت دفترهای مربوطه فعال بوده و در سال گذشته از طریق آن برای ۳ هزار و ۷۱۲ تن خدمات اصلاح تذکره کاغذی و برای ۵ هزار و ۵۵۰ تن دیگر خدمات ثبت وقایع حیاتی که شامل (۴ هزار و ۶۳۶ کارت تولد، ۶۱۷ پارچه فوتی و ۲۹۷ ثبت ازدواج) می‌گردد، ارایه شده است.
به‌گفته رئیس احصائیه و معلومات بادغیس، در این ولایت دو مرکز توزیع تذکره الکترونیکی فعال بوده و به متقاضیان زن و مرد خدمات ارایه می‌نماید. در مرکز اول توزیع تذکره الکترونیکی این ولایت افزون بر توزیع تذکره جدید خدمات پس از توزیع نیز فعال بوده و خدمات ( ثبت تولد و توزیع تذکره مثنی) ارایه می‌گردد.
اداره ملی احصائیه و معلومات می گوید که به سطح کشور مراکز توزیع تذکره الکترونیکی را در نقاط دوردست و ولسوالی‌ها گسترش داده تا باشندگان این مناطق به آسانی بتوانند تذکره الکترونیکی خویش را دریافت نمایند.
اداره ملی احصاییه و معلومات قبل از این اعلام کرده بود که در سال گذشته برای ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار شهروند کشور فقط تذکره الکترونیکی توزیع کرده است.
این تعداد مشمول ۲ میلیون و ۶۸ هزار تذکره برای مردان و ۱ میلیون ۵۶ هزار تذکره برای زنان گفته شده بود و بیش‌ترین تذکره‌های توزیع‌شده الکترونیکی در سال گذشته، در ولایت کابل بوده که برای نزدیک به ۷۰۰ هزار تن توزیع شده است. پس از کابل، در ولایت‌ هرات نزدیک به ۲۸۰ هزار تذکره الکترونیکی، در بلخ بیش از ۱۸۸ هزار و در ننگرهار حدود ۱۶۲ هزار تذکره الکترونیکی توزیع شده است.
گفته شده است که از آغاز روند توزیع تذکره الکترونیکی در کشور تا کنون برای نزدیک به ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار شهروند تذکره الکترونیکی توزیع شده است که مشمول ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تذکره برای مردان و نزدیک به ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تذکره برای زنان می‌گردد. در کنار این روند توزیع تذکره کاغذی هم در ولایات جریان داشته و هزاران شهرون در یک سال تذکره کاغذی اخذکرده اند. اسفندیار

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *