نړۍ

نخست وزیر روسیه وارد شانگهای شد

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه برای دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و دیگر مقامات ارشد این کشور وارد شانگهای شد؛ این اولین سفر رسمی وی به عنوان نخست وزیر به چین است.
به نقل از «آوا»، میشوستین، روز سه‌شنبه در شانگهای در یک جلسه عمومی مجمع تجاری روسیه و چین حضور خواهد یافت و از موسسه تحقیقاتی پتروشیمی شانگهای شرکت سینوپک بازدید و با نمایندگان محافل تجاری روسیه دیدار می‌کند.
پس از آن، رئیس کابینه وزرای فدراسیون روسیه به پکن خواهد رفت. وی قرار است در آنجا با رئیس جمهور چین شی جین پینگ و نخست وزیر لی کیانگ گفتگو کند و در این دیدارها قراردادهای دو جانبه امضا خواهد شد.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که سفر میشوستین و هیئت روسی همکاری بین مسکو و پکن را بیشتر تقویت کرده و مبادلات بشردوستانه و منطقه‌ای را غنی‌تر و انگیزه‌ای قدرتمند برای بهبود اقتصاد جهانی ایجاد کند.
شی جین پینگ در جریان سفر ۲۰ تا ۲۲ مارس به مسکو از رئیس دولت روسیه دعوت کرد تا در اسرع وقت به چین سفر کند تا با نخست وزیر جدید شورای دولتی چین که در اوایل ماه مارس منصوب شد، روابط نزدیک برقرار کند. میشوستین این دعوت را پذیرفت.
او همچنین ابراز اطمینان کرد که می‌تواند با لی کیانگ گفت‌وگوی دوستانه و سازنده داشته باشد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *