لیکنېمقالی اوتبصرې

آمادگی پولیس ترافیک برای کنترول جاده‌ها در ایام عید سعید فطر

همه ساله با فرا رسیدن عید سعید فطر، ازدحام و تردد مردم در شهر و جاده‌ها بیشتر و ترافیک نیز چندین برابر افزایش می‌یابد که این مسئله سبب افزایش حوادث ترافیکی گردیده و باعث مشکلات و ضیاع وقت همشهریان ما می‌گردد.
اما امسال همزمان با نزدیک شدن عید سعید فطر، مسئولان ریاست عمومی ترافیک از تطبیق طرح جامع بخاطر کنترل کامل جریان ترافیک در سطح کشور و شاهراه‌ها خبر می‌‎دهند. پوهیالی عبدالودود خیرخواه آمر پلان و پالیسی ریاست عمومی ترافیک به روزنامه شریعت می‌گوید حدود 6 هزار پولیس ترافیک در سطح کشور برای کنترل جاده‌ها، شاهراه و شهرها توظیف شده اند. به گفته وی، این طرح از روز شنبه 19 حمل 1403 آغاز می‌شود. به گفته او تمامی فعالیت های جریان ترافیکی از قبیل، توقف بی مورد، سن و وضعیت روحی رانندگان، اسناد موترها و سرعت رفتار آنان کنترل می‌شود تا مردم بتوانند روزهای عید را به خوبی و بدون حوادث و رویدادهای ترافیکی سپری کنند. آقای خیرخواه گفت علاوه بر پولیس ترافیک، نیروهای امنیتی نیز با آنان همکار است. آقای خیرخواه از همه مردم چه کسانی که از پیاده رو ها استفاده می‌کنند و چه کسانی که با واسطه نقلیه وارد جریان ترافیک می‌گردند، می‌خواهد که برای مصونیت خودشان و دیگران، قوانین ترافیکی را رعایت کنند. آمر پلان و پالیسی همچنان از تطبیق طرح تازه و معیاری در سال 1403 نیز خبر می‌دهند تا آمار حوادث کاهش یابد.
امان یکتن از موترداران در شهرکابل می‌گوید فعلا که جاده ها و سرک ها بهتر شده، اما جست و خیز کودکان، بی احتیاطی خانواده ها، کمبود پل‌های هوایی و توقف بیجای بعضی موترداران، سبب بی نظمی در جریان ترافیک و افزایش حوادث ترافیکی گردیده است. او خواهان جدیت در تطبیق قوانین ترافیکی از سوی مردم و نیروهای امنیتی گردیده است.
این درحالی است که در سال گذشته بیشترین آمار تلفات را رویدادهای ترافیکی به خود اختصاص داده بود. بر اساس آمارهای رسمی حدود یک هزار تن کشته و تعدادی زیادی هم زخمی شدند. دیده شود که امسال این طرح‌ها و تلاش‌ها تاچه اندازه نتیجه‌بخش خواهد بود؟

داوود ناظری

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *