لیکنېمقالی اوتبصرې

افغانها قربانی دادند، نه پاکستان

امروزه زعمای کشور همسایه ما پاکستان برف بام خود را بالای مردم افغانستان می اندازند که این ادعا بی اساس و بدون مصداق می باشد نا امنی های کشور همسایه پاکستان مربوط و منوط به سیاسیون و مردم پاکستان می شود نه مردم افغانستان! اینکه چرا مسؤلین امور پاکستان بار ملامتی و پلشتی های ناامنی کشور خویش را میخواهند بالای مردم افغانستان بار نمایند.
ادعای بی اساس آنها این است که گویا نیروهای مخالف نظام پاکستان در سرحدات افغانستان جایگاه دارند و حمایت می شوند. مقوله ای داریم که گویند خاک خشک به دیوار نمی چسپد این ادعا که هیچ گونه بنیاد و اساس ندارد، بیایند همان مخفی گاه ها را به ما نشان بدهند که در کجاست پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان تمام سرحدات کشور تأمین امنیت گردیده هیچ فرد مسلح غیر مسؤل نه افغان و نه اجنبی در سرحدات مسکن و رفت و آمد ندارد. کشور همسایه ما بهتر است با حسن نیت و با در نظر داشت حفظ حقوق همسایه گی روابط داشته باشد.
افغان ها نه بارمنت بالای کسی میگذارند و نه هم منت واحساس کسی را بالای خود قبول دارند، اگر مسؤلین امور پاکستان بالای مجاهدین افغانستان دوره جهاد و مهاجرت را میگذارد بهتر است این را هم فراموش نکند که مجاهدین افغان دژ مستحکم بودند که متجاوزین را اجازه ندادند به پاکستان راه پیدا کنند پس باید مردم و کشور پاکستان مدیون جانثاری مجاهدین افغانستان باشند زیرا ملت مجاهد افغان با دادن قربانی های جانی و مالی فراوان علاوه از این که کشور خود را از لوث متجاوزین پاک نمودند و نجات دادند در حقیقت امر مانع رفتن آنها به پاکستان نیز گردیدند.
افغانستان و پاکستان دو کشور مسلمان با داشتن وجوهات مشترک در همسایه گی هم بایسته است با روابط نیک و احسن زندگی نمایند و هیچگونه درز را در میان این دو ملت مسلمان راه ندهند. بایسته است با روابط نیک اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بتوانند در شگوفایی و تعالی هم مؤثر و بارع تمام شوند. حمله طیارات پاکستان و بم افگنی در ولایات خوست و پکتیکا به عنوان حمله بالای عناصر ضد نظام پاکستان عملیست که در حقیقت نقض حقوق همسایه گی و حسن همجواری میان دو کشور همسایه، زعمای پاکستان صبر و شکیبایی مردم ما را درک کنند، در غیر آن تاریخ گواه است که افغانها در مقاطع مختلف تاریخ به متجاوزین و ابر قدرت ها درس عبرت داده اند. اکنون نیز توان دفاع از حریم و خاک خویش را دارند و با متانت میتوانند در مقابل هر گونه حمله اجنبی ها بایستند. امارت اسلامی افغانستان طرفدار روابط نیک و احسن با تمام کشورهای جهانی است به ویژه همسایه های خویش بناءً از کشور همسایه خویش پاکستان خواهانیم به بهانه های نادرست و عاری از حقیقت روابط دو کشور همسایه و مسلمان را خراب ننموده، احترام متقابل را حفظ نمایند در غیر آن این پندار به حقیقت می پیوند که گویا پاکستان امنیت و یک نظام قوی را در افغانستان دیده نمی تواند. زیرا که همه جهانیان میدانند با حاکمیت امارت اسلامی امنیت در سراسر افغانستان تأمین گردیده است. نباید همسایه ما پاکستان باظن و گمان های بی اساس امنیت را بر هم زند. افغانستان با هیچ کشور در تقابل قرار ندارد و می خواهد تعامل نیک با همه به ویژه همسایه های خود داشته
باشد.

استوار

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *