افغانستانراپورونه

بیشتر از چهارصد حریق توسط اطفائیه کابل مهار‌شده است

اطفائیه با داشتن مسئولیت وقایوی و مجادله ای با حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند آتش سوزی، حوادث انفجاری، افتادن در چاه، سیلاب و … بزرگترین نقش‌را در نجات جان و مال مردم از خطر دارد. اکنون مسئولان مدیریت اطفائیه کابل به روزنامه شریعت می‌گویند آنان با نیروی مسلکی، تجهیزات مدرن و انواع وسایط برای مبارزه و مجادله با حریق و حوادث دیگر آماده هستند.
کابلیار مدیر اطفائیه کابل به روزنامه شریعت میگوید در یکسال گذشته ۴۳۵ حادثه حریق توسط آنان مهار شده است. به گفته ایشان فعلا ۲۰۶ نیروی مسلکی، ۳۷ وسایط مختلف النوع، دو نوع بالابر ۵۴ و ۴۴ متری در ۸ استیشن آتش نشانی در‌نقاط مختلف پایتخت در اختیار این اداره قرار دارد که ۲۴ ساعته در حالت آماده باش هستند. وی تصریح کرد که تلاش ها جریان دارد تا چهار استیشن دیگر در دروازه های کابل فعال گردد. وی از شهروندان می خواهند که در هنگام به صدا درآمدن صدای موتر آتش‌نشانی، مسیر را برای آنان خالی سازند.
به گفته مدیر اطفائیه کابل، تمام نقشه ساختمان ها قبل از شروع بکار آن، از نظر متخصصان بخش اطفائیه باید قابل تایید باشد تا موارد ایمنی، راه فرار و مسیرهای موترهای عاجل در نظر گرفته شده باشد.
نیروهای مجادله اطفائیه کابل به روزنامه شریعت می گویند تمامی برنامه های روزانه شان منظم است و برای کسب مهارت های بیشتر هر روز آموزش می بینند. با وجودی که کارشان پرخطر و همراه با تلفات است ، اما برای نجات دادن جان و مال مردم از هیچ تلاشی‌دریغ نمی کنند و به محض وقوع حادثه فورا به محل حاضر می شوند.
قاری عبیدالله از باشندگان کابل به روزنامه شریعت می‌گوید در بسیاری موارد نیروهای اطفائیه به موقع خود را به محل وقوع حادثه رسانده و از تلفات و خسارات بیشتر جلوگیری کرده اند.
محمدعلی توحیدی از کارشناسان امور به روزنامه شریعت گفت: داشتن اطفائیه قوی و مجهز از نیازمندی های هر جامعه است. وی تاکید می‌کند که برای سرعت بیشتر کار اطفائیه باید سرک ها و کوچه ها معیاری و تمامی شهروندان مکلف به همکاری با نیروهای فداکار اطفائیه هستند.

داوود ناظری

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *