اقتصاد او رغونه

آمادگی یک شرکت ترکی برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان

شريعت: شيخ‌الحديث شهاب الدين دلاور سرپرست وزارت معادن و پتروليم، ديروز با حسين اوني بوتسالي، نماينده 77 شرکت ساختماني ترکيه در دفتر کارش ديدار کرد.

شريعت: شيخ‌الحديث شهاب الدين دلاور سرپرست وزارت معادن و پتروليم، ديروز با حسين اوني بوتسالي، نماينده 77 شرکت ساختماني ترکيه در دفتر کارش ديدار کرد.

وزارت معادن و پتروليم با نشر خبرنامه‌يي گفته است که در اين ديدار آقاي بوتسالي گفت که هفتاد و هفت شرکت ساختماني ترکيه در بخش توليد انرژي در افغانستان سرمايه‌گذاري کرده اند.

وي هم‌چنان آمادگي خود را جهت سرمايه‌گذاري  در بخش معادن افغانستان اعلام کرده است.

سرپرست وزارت معادن و پتروليم نيز از آمادگي نماينده شرکت‌هاي ترکيه براي سرمايه گذاري در بخش معادن کشور استقبال کرده و اطمينان داده است که هر نوع امکانات و تسهيلات را براي شان فراهم خواهند کرد.

پيش از اين نيز شماري از شرکت‌هاي خارجي در ديدار با سرپرست وزارت معادن و پتروليم، بر سرمايه‌گذاري در بخش معادن افغانستان اعلام آمادگي کرده بودند.

طبق يک خبر ديگر؛ شيخ‌الحديث شهاب‌الدين دلاور سرپرست وزارت معادن و پتروليم ديروز با نماينده شرکت «سازه هاي صنعتي آزران» ايران ديدار کرد.

وزارت معادن و پتروليم با نشر خبرنامه‌يي گفته است که در اين  ديدار، روي مسايل مختلف به خصوص سرمايه‌گذاري روي معادن افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در اين ديدار سرپرست وزارت معادن و پتروليم گفته است: سرمايه‌گذاران ملي و بين المللي که مي‌خواهند در افغانستان سرمايه‌گذاري کنند؛ ما از آنان استقبال و حمايت مي‌کنيم و همه امکانات را براي شان فراهم خواهيم کرد.

گفتني است که در اين اواخر بنابر تامين امنيت سراسري و ريشه کن شدن فساد در افغانستان، علاقه‌مندي سرمايه‌‌گذاران داخلي و خارجي براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف به ويژه در بخش معادن در کشور بيشتر شده است.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *