ټولنه اوکلتور

تاکید علما بر انفاق در ماه مبارک رمضان

روز پنجشنبه در مراسم توزیع بسته های افطاری و کمکی از سوی بنیادخیریه آیت الله عظمی فیاض در برچی- کابل، سخنرانان گفتند انفاق در ماه مبارک رمضان، هزار برابر اجر و پاداش دارد و مردم نباید از این ثواب بزرگ بی بهره شوند. در این مراسم که برای حدود 700 خانواده بسته کمکی شامل آرد، برنج، روغن و خرما توزیع گردید، گفته شد که کمک به نیازمندان اجر عظیم محسوب می‌گردد و سبب نجات انفاق کنندگان از آتش دوزخ می‌شود.
حجت الاسلام فهیمی ناهوری مسئول اجرایی دفتر بنیاد خیریه آیت‌الله فیاض به روزنامه شریعت گفت، در ماه مبارک رمضان برای 23 هزار خانواده از طرف آنان کمک صورت گرفته و از طریق 24 باب نانوایی نیز برای بیش از یک هزار خانواده روزانه نان خشک توزیع می‌گردد. وی تاکید کرد که کمک به فقرا باید نهادینه شود و از نظر دین اسلام دارای اجر و پاداش فراوان است.
محمدظاهر مظهری از فعالین اجتماعی به روزنامه شریعت گفت، کمک به به فقرعلاوه براجروثواب بلکه سبب ایجاد امن و نظم در جامعه می گردد و مال ثروت‌مندان نیز در امان است. وی گفت کمک و تعاون می‌تواند در کاهش فاصله های اجتماعی و اقتصادی نیز کمک کند.
حجت الاسلام محمد داوود حکیمی یکتن از عالمان دینی به روزنامه شریعت گفت، از نظر آیات و روایات، هر فرد مسلمان مکلف به تعاون و همکاری با یکدیگر هستند. به گفته ایشان هر عمل صالح در این ماه، هزار برابر اجر و پاداش دارد.

داوود ناظری

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *