ټولنه اوکلتور

تاکید علما و مسئولان امر به معروف به ترویج فرهنگ حجاب و وحدت مسلمانان

مسئولان وزارت امر به معروف و نهی از منکر روز شنبه هژدهم حمل در یک گردهمایی بزرگ علما، فرهنگیان و مبلغان اهل تشیع در برچی، گفتند قران کریم قانون کامل و جامع و قانون اساسی مسلمانان است و هر آیه آن واجب‌الاجرا است. این مراسم که در مدرسه دارالمعارف اهلبیت در برچی تحت عنوان اقامه معروفات و ازاله منکرات برگزار شده بود، گفته شد که علمای اهل تشیع و تسنن به عنوان وارثان انبیا، مکلف هستند که ارزش‌های دینی به خصوص حجاب را در جامعه ترویج و تبلیغ کنند.
مولوی محمد یحی عارف نماینده وزارت امر به معروف دراین مراسم گفت، قران کریم با اتفاق همه مسلمانان قانون اساسی است و قانون باید تطبیق گردد. وی گفت تمامی اوامر و نواهی که صورت می‌گیرد محدودیت نه بلکه یک برنامه و دستور الهی است که از سوی خداوند(ج) واجب شده است. وی گفت محتسبین امر به معروف فقط مسئولیت اجرایی دارند و روز قیامت از آنان سوال می‌شود. وی تاکید کرد که علما، فرهنگیان، رسانه‌ها، مبلغان و خانواده ها باید در تطبیق اوامر قرآن کریم تلاش کنند و تلاش‌های امریکا و غرب را در نابودی مسلمانان و فرهنگ قران ناکام سازند.
حجت الاسلام محمد آصف مصباح رئیس مساجد و تکایای اهل تشیع در وزارت حج واوقاف در این مراسم گفت، رعایت حجاب از جمله واجبات است و دارای اثرهای مثبت فراوان در بخش های روانی، اجتماعی، امنیتی و روحی مردم دارد. وی تاکید کرد که برگزاری جلسات و هماهنگی با تمامی علمای مساجد کشور و خطیبان نمازهای جمعه جریان دارد تا به گونه کامل حجاب را در کشور تطبیق کنیم و از مزایای آن بهره مند شویم.
داکتر حلیمه واعظ زاده در این مراسم سخنرانی کرد و خطاب به زنان گفت، ما مسلمان هستیم و در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم؛ پس باید بدون معطلی دستورات قرآن کریم را تطبیق و عملی سازیم. به گفته وی در باره رعایت حجاب آیات زیادی در قران کریم آمده که همه خانواده ها مکلف به رعایت آن هستند و باید بالای دختران و زنان شان تطبیق کنند.
در این مراسم همچنان تاکید شد که قرآن به عنوان یک محور مشترک، باید همه مسلمانان وحدت خویش را بر این محور حفظ
کنند.

داوودناظری

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *