ټولنه اوکلتور

دنیای فانی در خور غلامی نیست

خداوند متعال انسان را بصورت خارق العاده و خاص آفریده که امروزه بشر با مطالعات و تحقیقات خود به این نکته مهم پی برده که شگفت انگیزترین و حیرت آورترین موجود خلق شده، انسان است.
خداوند متعال در قرآنکریم انسان را احسن تقویم معرفی و سپس به حیث خلیفه در زمین گماشت، تا با رهنمایی او انسانها با کمال برادری در کنار یکدیگر زیست کنند و عبادت و بندهگی او تعالی را بجای آورند. اما گاهی انسان هدف زنده گی را فراموش کرده و به دنبال خواستهها و تمایلاتی که ممکن برخواسته از نفس لوامه بوده و از جانب دین مذموم خوانده شده، میرود.
در گذشته نه چندان دور ما در جامعۀ خود شاهد افرادی بودیم که دین و عقیدۀ شان را کنار گذاشته، دست به چپاولگری و غارت دارایی مردم و ارتکاب اعمال زشت زدند.
ذات و سرشت انسان علاقه مند خوبی است و زمانیکه از انسان فعل بدی رخ میدهد خود را سرزنش و توبیخ میکند، اما ما شاهد افرادی مشهور به سفاکانی بودیم که هر روز خون هزاران فرد را قربانی هوسهای شان میکردند، با کمک دولت و ثروت هر نوع ظلم و ستم، فسق و فساد و فحشا را در این سرزمین جاری و حاکم ساختند.
آنانی که به خاطر هوسهای ذلیلانۀ خود، عزت و ننگ شان را فروختند و غلامان حلقه به گوش بیگانه شدند و بر مبنای آن بر آنان فرمان صادر میکردند که ای ذلیلان، چنین و چنان کنید تا در پیشگاه ما که نماینده گان شیطان بزرگ هستیم، عزیز باشید، اسلام و فرامین آن را فراموش کنید و با ما پیمان ظالمانه علیه مسلمانان ببندید، دین اسلام را نابود، فساد را حاکم، موسیقی و فحشا را حمایت و مردم را به اعمالی نادرست، دعوت کنید. غلامان چون حلقۀ ذلت را به گوش داشتند، سراپا تسلیم دساتیر آنان شده و فرمان شان را با جان و دل تطبیق می-کردند. اما گذشت زمان همه چیز را متحول ساخت و آنان را خوار، زبون و متواری ساخت.
امروزه وضعیت به سمت متعالی شدن است و مردم از این بابت خرسند اند، برماست که همواره متوجه اسلام بوده و نگذاریم که هوسهای مان باعث شود که دنیای آخرت را فراموش و مانند همان غلامان حلقه به گوش غربیان، دست به اعمالی بزنیم که زیان و خسران آن دنیا و آخرت مان را ویران سازد.

Related Articles

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *